Webinar: de effecten van vloeistof-structuurinteractie op aero-elastisch gedrag van een typische winglet met een smalle romp

Noël Bijl (Senior Technisch Consultant) van In Summa gaf een toespraak tijdens de D&E Live 2021. Dit onderzoek richtte zich op éénrichtings- en tweerichtings-Fluid-Structure Interaction (FSI) analyses op een typische smalle romp winglet.
Noël Bijl FSI co-sim presentation thumbnail

Delen

Dit onderzoek had tot doel verbeteringen in de simulatienauwkeurigheid te kwantificeren door gebruik te maken van de MSC CoSim-engine voor tweerichtings- FSI-analyse. Om de verbeteringen van tweerichtings- FSI-analyse te kwantificeren, werd een vergelijkende éénrichtings- FSI-analyse uitgevoerd.

De resultaten toonden aan dat de MSC CoSim-engine de simulatienauwkeurigheid verhoogde door superieure mapping-prestaties te leveren en rekening te houden met huidwrijving. De rekentijd nam toe in vergelijking met de éénrichtingsanalyse. Bovendien is de superieure mapping-prestatie aangetoond bij twee complexe geometrieën.

Gerelateerde blogs

Search

Deel deze pagina!